De weblogs van de NOS worden niet langer bijgewerkt.

Voor nieuws Over de NOS kunt u terecht op over.nos.nl.
Voor de overige berichtgeving kunt u terecht op NOS.nl.

Piet Snot

DEN HAAG-TWEEDE KAMER-VRAGENUURTJE“Ik zit hier toch niet voor Piet Snot”, riep minister Ter Horst uit. Ze vloekte en was weg. Tijdens het debat vandaag in de Tweede Kamer over burgemeesters en het veiligheidsbeleid had ze het ineens helemaal gehad.

 

Alle Kamerleden hadden net hun vragen gesteld aan de aanwezige ministers Ter Horst en Hirsch Ballin. Over burgemeesters en veiligheid. Maar vooral ook over het incident in Hoek van Holland.

De antwoorden van het kabinet zouden nu komen. Eerst van Ter Horst (Binnenlandse Zaken) en daarna van Hirsch Ballin (Justitie). 

Maar toen bleek Hirsch Ballin op hete kolen te zitten. Hij moest snel naar een ander debat. En dus vonden de Kamerleden dat hij eerst aan de beurt was. Dan kregen ze in ieder geval antwoorden.

Dat ging Ter Horst dus te ver. Zij zat daar toch als eerstverantwoordelijke minister? Boos beende ze de zaal uit.

Zet Javascript en Flash aan om deze Flash video te zien.

Daarop werden de Kamerleden natuurlijk boos. Ze eisten dat de minister terug zou komen.

Voorzitter John Leerdam kon niet anders dan de vergadering schorsen. “Ik ga even naar de gang en kijken waar de minister is”

Een paar minuten later kwam de minister weer terug. Om haar antwoorden toch maar te geven.

Arjan Noorlander

Deel deze pagina

« Terug naar het overzicht


90 reacties op “Piet Snot”

  1. Natuurlijk was ik er niet bij, maar ik ken mevrouw ter Horst inmiddels zakelijk ook al een paar jaartjes. Een goede, gedreven vrouw die zich niet laat wegdrukken. En gelijk heeft ze.

  2. tlo zegt: 02-09-09 om 17:08

    Trut !

  3. patrick zegt: 02-09-09 om 17:10

    Zo hoort een minister zich niet te gedragen, dit is nu al de zoveelste rare actie/uitlating van haar waardoor ik haar niet meer minister waardig vindt!

  4. Erik Fijlstra zegt: 02-09-09 om 17:13

    Waar blijft nu iedereen met hun reactie? Wilders wordt met de grond gelijk gemaakt als hij de kamer uitloopt en ter Horst komt er zo makkelijk van af?
    Wat zijn we weer consequent en ‘politiek correct’. Lang leve de politiek!!

  5. Piet Snot zegt: 02-09-09 om 17:28

    Aardig dat de minister toch nog voor mij is teruggekeerd!

  6. smieperman zegt: 02-09-09 om 17:30

    Mevrouw Ter Horst laat weer ens blijken datze niet weet hoe de verhoudingen liggen. Van Dale omschrijft het heel mooi, een minister is een eerste staatsdienaar.
    Zal best dat de gang van zaken haar niet bevalt, misschien heeft ze nog gelijk ook. Maar ministers lopen niet weg uit een overleg, kamerleden soms wel. Volgende keer kamerlid worden kan ze weglopen zoveel ze wil

  7. paul zegt: 02-09-09 om 17:32

    wie is die pechthold dan wel ze had groot gelijk
    wat een zielige vertoning ze dacht dit schiet toch niet op zo
    ik laat me niet piepelen .. Guus groot gelijk.
    ik zag die pechthold nog bij zomergasten man leeft buiten de werkelijkheid
    wat en humorloze saaie vervelende man zeg begrijp echt niet dat hij zoveel stemmen trekt .
    blijkbara is half nederland saai en vervelend.

  8. dick zegt: 02-09-09 om 17:40

    Vind ook dat dit bericht nogal tendentieus gebracht wordt. Ken Guusje helaas niet, ze lijkt me een prima minister en best een redelijke vrouw.
    Wat voor comedy er weer van gemaakt wordt!!! Op 3fm nota bene, om met (ultra )rechts te spreken, van onze centen. Die jokers van de NCRV zullen er op radio 2 ook wel weer een polletje van gaan maken. Ach, iemand met een klein beetje verstand prikt daar ook wel doorheen.

    Go Guusje!

  9. heikoop zegt: 02-09-09 om 17:51

    Weglopen is een teken van zwakte

  10. mike zegt: 02-09-09 om 18:03

    Volkomen terecht. de Tweede Kamer zou eens moeten nadenken over de verspilling van tijd van kamerleden en bewindspersonen door de eindeloze procedures en langdradige betogen.
    Overigens: bij dit soort situaties kan Ter Horst toch via haar Blackberry haar mail doen of andere stukken doorlezen?

  11. Piet van Offen zegt: 02-09-09 om 18:04

    Ze heeft gewoon te blijven. De kamer bepaald wanneer ze komt en gaat.

  12. Piet zegt: 02-09-09 om 18:07

    Dit is een schande. Een minister hoort nooit weg te lopen omdat ze op haar beurt moet wachten. Het is geen kleuterklas. Nog schandaliger vindt ik overigens dat er geeneens melding van wordt gemaakt tijdens het nos journaal. Deze minister dient op te stappen.

  13. piet matheeuwsen zegt: 02-09-09 om 18:12

    Ze had ook gelijk naar huis kunnen lopen, we zullen haar niet missen met die negativiteit omtrent de politie, geen wonder dat het een rotzooi wordt, binnen 15 minuten kan ze alle stukken inleveren en wij zijn gelukkig!!!!!

  14. is toch niet normaal zo”n vertoning weg met dat wijf

  15. Algy zegt: 02-09-09 om 18:28

    Een minister onwaardig. Je verwacht van een minister op zijn minst dat deze zijn/haar woede en frustraties in bedwang kan houden. Ze had ook gewoon bezwaar kunnen maken tegen de procedure op een normale manier. Het komt over alsof er een machtstrijd speelt tussen ministers.

  16. Piet Snot zegt: 02-09-09 om 18:36

    Ik voel mezelf flink in de maling genomen, dat een minister mijn naam zo ten grabbel gooit.
    Was mevrouw nog onder invloed van een borrel?

  17. piet snot zegt: 02-09-09 om 18:45

    Maar beste mensen, als ik het geluidsfragment beluister roept ze: “Ik ziet hier toch niet voor Piet Snot, Godverdomme!” Mevrouw ter Horst, jammer dat u er nu al achter komt, maar wat het Nederlandse volk betreft zit u (en al uw kamergenoten) daar inderdaad voor Piet Snot. En die door u gebezigde krachtterm komt ons -als slachtoffer van uw afschuwelijke beleid- meer toe!

  18. Joop Wilhelmus zegt: 02-09-09 om 18:49

    Dit zie je normaal alleen in bananenrepublieken. Dat een parlementarier wegloopt kan worden uitgelegd als een politiek statement maar een bewindspersoon die wegloopt zou eigenlijk onder curatele gesteld moeten worden.

  19. Hoogstwaarschijnlijk zal mevrouw ter Horst niet goed geslapen hebben. Een andere mogelijke reden waardoor dit oonacceptabele vertoond zou kunnen zijn is een alcoholverslaving.

  20. Gerard Avenzeer zegt: 02-09-09 om 18:58

    Mevrouw ter Horst heeft natuurlijk geen gelijk. De bruuske tante zou wat meer geduld moeten betrachten in plaats van een scene te maken op de verkeerde tijden.

  21. Onacceptabel*

  22. Rick zegt: 02-09-09 om 19:01

    “Laat wegdrukken”? Kom zeg, meneer Spaink… ministers zijn te gast in kamerdebatten, en maken daar dus níet de dienst uit. Zo werkt onze democratie al jaren, en dat gaan we niet veranderen alleen maar omdat deze over het paard getilde kenau haar plek niet weet.

  23. cees zegt: 02-09-09 om 19:04

    Het vloeken daarna van haar is weggedraaid natuurlijk, maar dit is al bij al een uiterst genante vertoning.
    We hebben nieuwe verkiezingen nodig. Dit gaat niet zo langer.
    Dit zegt ook iets over de verhoudingen in het kabinet namelijk, waarbij je kan raden hoe het bij het kabinetsberaad er aan toe gaat…
    Wanneer de PvdA nog iets van eer en gezond verstand heeft, gooien ze nu de handdoek in de ring allemaal.

  24. Rob zegt: 02-09-09 om 19:07

    Mevrouw Ter Horst is geen aansteller en zij is altijd heel goed met haar werk bezig. En dat zij wegloopt wanneer zij van mening is dat ze niet genoeg tijd heeft om haar zegje te doen. En trouwens, de Kamerleden zouden niet gelijk moeten gaan mokken. Iedereen is wel eens wat zat, ook minister Ter Horst.

  25. Rob zegt: 02-09-09 om 19:07

    Mevrouw Ter Horst is geen aansteller en zij is altijd heel goed met haar werk bezig. En dat zij wegloopt wanneer zij van mening is dat ze niet genoeg tijd heeft om haar zegje te doen kan ik heel goed begrijpen. En trouwens, de Kamerleden zouden niet gelijk moeten gaan mokken. Iedereen is wel eens wat zat, ook minister Ter Horst.

  26. Piet Snot zegt: 02-09-09 om 19:17

    Natuurlijk zit er voor Piet Snot. Al jaren!

  27. henk de vries zegt: 02-09-09 om 19:18

    wolter spaink,
    walgelijk hoe je zelfs hier probeerd haar kont te kussen.
    Ze is een schande voor ons land (evenals Ernst HB overigens). Ministers die geen verantwoording wensen af te leggen dienen per direct aan de kant te worden gezet. (en ik vrees dat het rustig zou worden als dat werkelijkheid zou worden..)

  28. Peter zegt: 02-09-09 om 19:21

    Blijkbaar heeft ze last van een te groot ego. Zo behandel je het parlement niet. Punt.

  29. Ron Kemner zegt: 02-09-09 om 19:33

    Dom natuurlijk en een minister onwaardig, korte tijd geleden liep er een volledige fractie weg uit de kamer, wanneer het even niet zint loopt men maar weg, puberaal gedrag noem ik het.

  30. Bert Vlierman zegt: 02-09-09 om 19:35

    Ter Horst heeft gelijk. Juist voor het CDA zijn procedures ontzettend belangrijk. Hirsh Ballin moet zijn eigen problemen oplossen, en niet achter Ter Horst om een voordeeltje ritselen. Overigens is dit een uiterst zwakke beurt van de voorzitter.

  31. Nietvoordekat zegt: 02-09-09 om 19:42

    Een woede-uitbarsting hebben om vervolgens overstuur weg te lopen omdat je om praktische redenen even moet wachten voor je mag praten, noem ik niet zakelijk, wolder spaink. Eerder onvolwassen en een minister onwaardig. Maar goed, er zijn eerdere voorbeelden van onwaardige ministers uit dezelfde partij (toch, Ella?).

    Mevrouw Snot, u gedraagt zich als een kleuter.

  32. Thijs zegt: 02-09-09 om 19:49

    Een vergadering dient normaal te verlopen en daar heeft ze gelijk in. Maar, het mocht wel wat genuanceerder uitgedrukt worden. Het lijkt wel dat de politiek ook al aan waarden en normensvervaging doet?

  33. Henk Oosterholt zegt: 02-09-09 om 19:51

    Minister ter Horst heeft groot gelijk. Ze hoeft zich niet als een
    beginnelingetje in de hoek te laten zetten. Goed gedaan meid.

  34. J.M. Rozendal zegt: 02-09-09 om 19:56

    Onze Guus moest Happy Hour halen? En zich niet laten wegdrukken? Ze gedraagt zich als een onverantwoordelijk klein kind, een minister (dienaar) onwaardig. Een walgelijke vertoning.

  35. Karel zegt: 02-09-09 om 20:09

    Misschien had ze weer een drankje op. Die minister wil altijd haar zin hebben, het ligt ook nooit aan haar maar altijd aan een ander. Ter Horst snapt het gewoon niet, trouwens goed voorbeeld naar de burger om zo vloekend weg te lopen.

  36. Erik zegt: 02-09-09 om 20:13

    “Ik ga even naar de gang en kijken waar de minister is” wordt opgetekend als een quote van de voorzitter, echter hoor ik hem toch echt wat anders zeggen.

  37. Quinten zegt: 02-09-09 om 20:19

    mevrouw nadorst koos na de schorsing duidelijk eierliqueur voor haar geld

  38. listener zegt: 02-09-09 om 20:20

    Ze zegt ook nog ‘Ben je nu helemaal …’ weet iemand het woord te raden wat erop volgt? ‘te dom’?

  39. wim jansma zegt: 02-09-09 om 20:25

    Arrogant wijf.
    Wim NK

  40. OlleHenk zegt: 02-09-09 om 20:45

    Guus ga naar huus want de koeien(PvdArmoede) staan op springen.

  41. Willem zegt: 02-09-09 om 20:48

    Haantjes gedrag in de kamer en dan een zeer drukbezette minister als een klein kind behandelen is pas respectloos. Ik was al veel eerder weggelopen.

  42. jaan krats zegt: 02-09-09 om 20:52

    De minister had natuurlijk een afspraak met de fysiotherapeut. Ze rijdt toch op doktersadvies wegens rugklachten in een te dure auto.

  43. Thea zegt: 02-09-09 om 21:00

    De ware aard komt eens boven,dat zit er dus achter dat altijd minzame lachje van haar.
    Laat haar maar op de gang blijven,heb haar nooit een goede minister gevonden.

  44. Richard zegt: 02-09-09 om 21:04

    Dit gedrag is precies de reden dat vrouwen niet massaal aan de top komen, gelukkig!
    Als een klein kind gaan stampvoeten, domme muts.

  45. Piet Snot IVth zegt: 02-09-09 om 21:10

    Het bewijs dat vrouwen veel te snel last hebben van emoties en dus niet voor topfuncties geschikt zijn.

  46. sunny zegt: 02-09-09 om 21:31

    Die minister wil altijd haar zin hebben, het ligt ook nooit aan haar maar altijd aan een ander. Ter Horst snapt het gewoon niet, trouwens goed voorbeeld naar de burger om zo vloekend weg te lopen. Hopelijk is dit haar laatste termijn als minister, zou ze thuis ook zo reageren.Van mij mag ze per direct vertrekken,komt er misschien iemand op haar positie die het wel goed voor heeft met de veiligheid van de burger.

  47. AW te A zegt: 02-09-09 om 21:34

    De minister was even een versterkinkje halen om tot rust te komen.

  48. Gerard zegt: 02-09-09 om 21:37

    Guusje, de zus van Guustflater??, die volgens Wikipedia zijn werk niet al te serieus neemt, een groot deel van de dag slaapt hij en als hij toch wakker is, zet hij de boel op stelten met allerlei bizarre experimenten. Ik zie in haar aanpak veel overeenkomsten. Ooit in een wachtkamer gezeten Guusje met een afspraak die 10 min. uitloopt? Welke van haar projecten zijn op tijd afgerond?? Wellicht een verband als je zo opereert?
    Deze politica vindt haar ego belangrijker dan de taak, die zij mag uitoefen voor ons burgers. Zonde van ons geld 145.000€! Wegwezen!

  49. Flopje zegt: 02-09-09 om 21:41

    Miskoopje dat mens. Wat die al vernield heeft, breek mij de bek niet open. Maar ik moet nu nog mijn mond houden.

  50. Jan zegt: 02-09-09 om 21:41

    Gelijk heeft ze! Slechte acteurs zijn er al genoeg in Den Haag, Ter Horst is blijkbaar een mens. De manier waarop de pers dit brengt is tendentieus: van een mug wordt een olifant gemaakt en over de inhoud van het debat wordt nauwelijks bericht. Reacties van sommige mensen zijn overigens ook nogal ziekelijk: ‘arrogant wijf’ en ‘trut’ zegt meer over de schrijvers zelf.

  51. Patrick (maar een andere dan die van net) zegt: 02-09-09 om 21:42

    Beste redactie,

    Ik irriteer me aan het moderatievermogen van de redactie. Hoewel je een partij of een minister vreselijk mag vinden, vind ik dat er hier woorden door sommige mensen worden gebezigd, die illusteren dat het fatsoen in ons land volledig weg is, aan alle kanten. Ik noem daarbij de reacties van Wim Jansma, Quinten, Karel, JM Rozendal, Nietvoordekat, Rick, Hans Jongman, TLO, Burger en Piet Snot. Een groot deel van deze mensen beginnen over Alcoholmisbruik, omdat de minister ooit een keer betrapt is met Alcohol in het verkeer. Dat maakt haar nog geen alcoholist. Misschien is ze dat wel, maar dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Een redactie van de NOS zou beter moeten weten.

  52. Patrick (maar een andere dan die van net) zegt: 02-09-09 om 21:43

    Aanvullend op mijn vorige reactie, citeer ik graag uw eigen spelregels: Reacties worden gemodereerd. Het kan dus even duren voordat ze worden geplaatst. De spelregels zijn eenvoudig: De reacties moeten over het onderwerp gaan, de discussie bevorderen en met wederzijds fatsoen zijn geschreven.

  53. Menno zegt: 02-09-09 om 21:47

    Die kamerleden zijn af en toe ook een stelletje kleine kinderen zeg.. Een babytje Pechtold die om z’n mamma roepten en verdrietig is omdat mammaatje ruzie lijkt te hebben met pappa. Goed gedaan Guusje! Een beetje onzinnig om een minister voor de kot ze kit op een stoetje neer te zetten. Ik mag toch hopen dat ze meer te doen heeft.

  54. Mark zegt: 02-09-09 om 22:12

    Een minister dient dergelijk gedrag niet te vertonen. Dat ze het niet eens is met de gang van zaken of onheus bejegend wordt is haar goed recht om daarop te reageren, echter laat ze daar de voorzitter van de tweede kamer dan op aanspreken. Maar loop niet weg, dat is duidelijk een teken van zwakte en onmacht.

  55. curvedwater zegt: 02-09-09 om 22:14

    ze zat er niet als piet snot, maar als een circuspaardje…

  56. Robert-Jan V zegt: 02-09-09 om 22:18

    Bravo Guusje, laat je niet piepelen door die zielige mannetjes die denken wel even voor te kunnen dringen voor een vrouw.

  57. Namreh zegt: 02-09-09 om 22:19

    Onvoorstelbaar, iedereen valt, terecht, over Wilders heen als hij de term ‘knettergek’ gebruikt. Madame Guusje vloekt als een beest en loopt weg. Dit kan gewoon echt niet. Wat een voorbeeld. Fatsoen moet je doen, juist een minister.
    Ik ben zeker ook geen Pechtold-fan, maar hier had hij gelijk.
    Ook geen enkele afstemming met haar collega Hirsch-Ballin dus.
    Benieuwd wanneer de zeer gespannen CDA-PvdA verhouding tot een uitbarsting komt.

  58. Leon zegt: 02-09-09 om 22:36

    Geloof me als ik zeg dat dit werkelijk de slechtste minister van Biza is die we ooit hebben gehad. Wat een verschrikkelijk verwaande kwast. Dat zag je al in de gesprekken om de politie CAO’s. Als het er even niet mee zit gaat ze meteen stampvoeten als een verwend kind. Ongelofelijk dat zij nog steeds op haar plek zit. Weg met dat mens!!!

  59. Charles zegt: 02-09-09 om 22:39

    Voor een publieksdienares met een salaris van punt negen Balkenende was het een kleine moeite geweest om te vragen: Dames en heren, heeft een van u bezwaar als ik even een kop koffie ga nuttigen?

  60. Bert Westera zegt: 02-09-09 om 22:53

    hahaha piet snot. Ik vind het erg vermakelijk. Guusje ben geen fan van je, maar dit doet me goed zo’n actie. Je had m.i. groot gelijk.

  61. Leendert zegt: 02-09-09 om 23:00

    Onvoorstelbaar dat iedereen zich zo opwindt over datgeen wat er vanmiddag in de kamer is gebeurd. Lieve mensen, het zijn ook allemaal maar mensen en een ieder kan wel eens een fout maken of in elk geval niet reageren zoals we zouden willen zien. Ja, ook ministers zijn geen robots. Ik zeg altijd maar zo, degene die zonder zonde is werpe de eerste steen. U allen nooit eens iets gedaan wat achteraf niet zo handig is!!

  62. Flopje zegt: 02-09-09 om 23:08

    @ Menno en sommige anderen. U geeft er wel blijk van geen enkel benul te hebben hoe ons land in elkaar steekt. Of van staatsrecht, dat ook uzelf beschermt tegen willekeur van machthebbers en potentaten. Een minister regeert in opdracht van het parlement, dat het hoogste orgaan is in ons land. Een minister is dus te gast (uitsluitend op uitnodiging) in het parlement, wordt dus gewoon gesommeerd er te zijn. Een minister regeert ook slechts zolang er vertrouwen is van de meerderheid van het parlement. Dit gedrag van haar kan staatsrechtelijk worden opgevat als minachting van het parlement, en dus van ons, het volk. En dat betekent dat ze het vertrouwen kan verliezen en dus weg moet. Goh, eigenlijk niet eens zo’n slecht idee. . . Maar gooi niet onze eigen macht weg door de minister te bejubelen om haar minachting van uzelf.

  63. Kees zegt: 02-09-09 om 23:22

    Zou ik ook doen als mijn tijd niet werd gerespecteerd. Guusje heeft dus gelijk! Bovendien moet die vent niet van de hindernisbaan afdonderen en dat gewoon aan commando’s overlaten. Pechtold verdient een fopspeen met zijn gebrabbel.

  64. Ben K uit H zegt: 03-09-09 om 00:08

    Zelfs ministers raken geirriteerd als ze voor een langere periode geen sex hebben gehad, dus kom op Guusje GO FOR IT

  65. politieman zegt: 03-09-09 om 00:16

    Minister Ter Horst reageerde ook al erg geïrriteerd toen de korpschefs van de politie meldden dat de bezuinigingen op de politie 4000 banen (blauw!) gaan kosten. Ze vond dat de korpschefs voor hun beurt spraken, omdat zij in gesprek was met… de korpsbeheerders (burgemeesters).
    Mijn korps heeft al 80 man minder. En alleen maar blauw waar op bezuinigd wordt. De minister wil die niet zien of erkennen.

    Verwaandheid overheerst bij deze minister en tegen kritiek kan ze al helemaal niet, getuige ook haar dreigementen bij de laatste politie-CAO-onderhandelingen.

    Ik ben echt geen fan van tal van oppositiepartijen, maar het ego van deze minister begint te groot te worden; een kwestie van tijd voordat ze er onder bezwijkt… Wie stuurt haar straks weg? De Kamer of de man met de hamer…

  66. Londonboy81 zegt: 03-09-09 om 01:21

    hahahahahaha… Wat een geneuzel allemaal, maar goed:
    Ze heeft groot gelijk, wat een onzin om eerst de kamer voor een goed uur aan te moeten horen met het gebabbel en gesteggel onder elkaar wie wat wanneer mag zeggen en in welke volgorde.
    En dan wanneer het eindelijk zover is dat ze als minister van biza iets mag zeggen over haar departement dan gaat de minister van justitie met haar onderwerp aan de haal…

    De meeste mensen in het land geven niet veel om politieke debatten maar als er meer van dit soort uitbarstingen komen wordt het een stuk interessanter om naar te luisteren (bv: Geert Wilders vs Femke Halsema / Agnes Kant vs Rita Verdonk). Alsjeblieft laat ze zeggen wat ze ECHT denken, dan krijg je pas politiek.

    Neem zuid Korea bijvoorbeeld, kan je niet echt een bananenrepubliek noemen, is de gemiddelde mens rijker dan in NL, maar slaan ze elkaar wel met stoelen om de oren als ze het ergens niet mee eens zijn in het parlement! lachen joh, kom op! GO GUUSJE… Die blauwe fauteuils kunnen best een stootje hebben! hahahahaha

  67. bunkdirk zegt: 03-09-09 om 01:23

    Go Guusje!

    er wordt veel te veel geluld – 50 % minder vergaderen!
    weg met Pechtold, alle regelneven en protocolprutsers – – Guusje for president!!!

  68. Ongelooflijk wat een onprofessioneel gedrag van “Guusje”. Om nog maar niet te spreken van de misplaatste arrogantie van dit figuur. Ze bevestigt hiermee het vooroordeel dat vrouwen het gewoon niet goed doen op het Haags Pluche. Inderdaad een schandalige vertoning; ik ben het met Van Raak eens dat een minister (Mini-ster?) die een dergelijke streek uithaalt NIET meer terug hoeft te komen. Overigens; het gedrag van Pechtold is ook walgelijk, die met veel te veel bombarie politieke munt uit het geheel probeert te slepen. Misselijkmakend allemaal.

  69. Brian zegt: 03-09-09 om 09:15

    Helemaal eens met Democracy Now. Lekker niveau in Den Haag zo. Het straat tuig zit op het pluche. (gedeeltelijk dan).

  70. piet snot zegt: 03-09-09 om 09:38

    wat is dat nou , is de minister er niet voor mij ?? ik dacht dat ministers voor alle !!!!! nederlanders was. DUS OOK VOOR PIET SNOT !!!!!!!! zitten blijven !!!!!!!!!!

  71. bas zegt: 03-09-09 om 09:46

    Toen Ter Horst minister werd, was ik als Nijmegenaar erg blij, want mevrouw Ter Horst is iemand die niet van luisteren houdt

    Als Nederlander was ik echter minder gelukkig, want ik wist reeds hoe ze in elkaar zit.

  72. dick zegt: 03-09-09 om 09:48

    Oeps, vrees dat ik dit gepeupel meegenomen heb van het stijlloze-draadje. Sorry Haagse redactie!

    Ze deed ff een Wildersje, maar daar moest iedereen van zijn dubieuse club gelijk in het gelid, opstaan en meemarcheren.

    Guusje was vrij snel weer terug, bovendien had ze gewoon gelijk…wat denkt die rechtsgeleerde verstrooide man van een Christen Democratisch Appèl wel niet? Niet over je heen laten lopen, Go Guusje!!

  73. Marie zegt: 03-09-09 om 10:31

    Typisch voorbeeld van zo’n club mannenbroeders als dit kabinet! Maakt niet uit of Mw. ter Horst het hoogste gezag is in dit gezelschap, een man legt kennelijk nog steeds meer gewicht in de schaal en dus mag Hirsch Balin als eerste aan het woord. Het is te gek voor woorden dat een ondergeschikte (HB van Justitie) die geen agenda kan voeren en dubbele afspraken maakt, ook nog eens wordt beloond voor dit amateuristisch gedrag! Ik zou zeggen, heren, verander de namen boven eens op deze wijze: Balkenende (premier) ipv ter Horst, ter Horst (Binenlandse zaken) ipv Hirsch Balin. Dan wordt het verhaal dus als volgt: omdat minister ter Horst op hete kolen zit vanwege een ander debat, geeft de kamer ter Horst voorrang.
    ‘t Zou voor hem pleiten als JPB ook bleek te kunnen vloeken! Maar zover hoeft het voor hem niet te komen in dit archaîsche vrouwenminachtende clubje gr….istenen en andere egocenten!

  74. dikkepiet zegt: 03-09-09 om 10:53

    Van leerdam als vredestichter……..kan me er niets bij voorstellen.
    Vogelaar moest het veld ruimen nadat ze Rutger(geenstijl) schoffeerde.
    Dat was imho minder erg dan een heel parlement voor jan l.l zetten.
    Wouter, kappen met dat drankorgel!!!!!

  75. Willem zegt: 03-09-09 om 11:26

    Lekker vloeken op kosten van de belastingbetaler. En van serieus beleid maken is totaal geen sprake bij Ter Horst, de politie wordt afgeknepen totdat er doden vallen en de criminaliteit de macht op straat overneemt. SCHANDE!

  76. dirk zegt: 03-09-09 om 11:56

    ben het helemaal eens met Marie,

    Terecht dat ze weg liep. Hirsch ballin moet gewoon wachten op zijn beurt en niet met de onderwerpen van de BUZA minister aan de haal gaan. vragenuurtje is kort en ieder moet zich daar aan houden en niet voor je beurt gaan omdat je een dubbele agenda hebt. Dat is minachting van het vragenuurtje. En iedereen die zegt dat je maar weer ziet dat vrouwen dit soort functies niet aankunnen, Die moeten eens wakker worden en kijken wat voor maatschappij we nu leven. Een samenleving waarin iedereen gelijk is. En ook als zodanig behandelt dient te worden. En btw, Nos modereer eens wat beter. Reacties als *zal wel weer gedronken hebben* hebben niets met dit onderwerp te maken en is stijlloos. als mensen dit soort reacties willen plaatsen gaan ze maar naar Geenstijl.

  77. Leon zegt: 03-09-09 om 11:57

    @Piet Snot 09.38,
    Je bent een uitroepteken vergeten!

  78. Tim zegt: 03-09-09 om 12:18

    “Maar toen bleek Hirsch Ballin op hete kolen te zitten. Hij moest snel naar een ander debat. En dus vonden de Kamerleden dat hij eerst aan de beurt was. Dan kregen ze in ieder geval antwoorden.”

    Kwestie van waardeloze planning zou ik zeggen. Ik zou me ook te kakken gezet voelen, maar ipv weglopen zou ik dat gewoon nog even onsubtiel ter tafel brengen bij de gehele kamer als ik daar toch in een spreekgestoelte stond. Tenslotte is praten het beste “wapen2 in de politiek en niet weglopen. Weglopen doe je alleen bij gebrek aan woorden en geen zin in daden.

  79. Rowdy zegt: 03-09-09 om 12:56

    Er ligt een blauwe envelop op mijn deurmat. Snel weglopen.

  80. jaap zegt: 03-09-09 om 13:54

    niet zo hard oordelen allemaal. ze ging even de gang op voor een slokje.

  81. Hassan zegt: 03-09-09 om 14:02

    Politiek is toch niets waard. Een club van randdebielen. Gisteren liet Balkenende de blauwe glazen pot met de resten van een soldaat uit zijn handen vallen. De resten lagen op straat. Putin, die er naast stond kreeg het er benauwd van Balkenende keek om zich heen alsof hij het niet was. Kwam niet op NL televisie, maar wel op BBC1.
    Vandaag op het nieuws, dat afgelopen jaar in NL 26.000 gtelefoongesprekken zijn afgeluisterd. In de USA in dezelfde periode 2.200. Ik zou best ook hier Amerikaanse toestanden willen, dan was mijn vrijheid beter gegarendeerd.

  82. smierds zegt: 03-09-09 om 14:16

    Wat een gedoe allemaal.Ze was gewoon toe aan een borrel.

  83. Wat mij in deze hele discussie vooral opvalt is, dat een aantal respondenten er stellig van overtuigd is, dat deze “omhooggevallen”, vrm. burgemeester van Nijmegen een alcoholprobleem heeft.(?)
    Ik betrap mezelf er steeds op, dat ik begin te “zeeuwen” (dat is zappen & geeuwen tegelijk) zodra ik dat arrogante, sjacherijnige smoelwerk van deze “minister” op mijn netvlies krijg voorgeschoteld.

    En ALS ze dan toch, al dan niet trillend van woede en/of het gebrek aan alcohol haar beurt moet afwachten, dan vraag je toch gewoon aan de Kamerbode, of hij/zij effe een flinke scheut sterke drank in je koppie thee giet? Fijne “normen & waarden club” is dit zooitje ongeregeld eigelijk, dat zich “kabinet” durft te noemen. Tja, oud-Gereformeerde broeders JP en Rouvoet: daar staan jullie nu. Leg dit gedrag van deze minister eens uit aan jullie achterban! Luid vloekend domweg weglopen uit het parlement. En die “plaatsvervangend” voorzitter mogen ze, wat mij betreft, óók meteen “de gang” opsturen. Intussen zal ene W. Bos zich de komende dagen wel weer de blaren op z’n tong lullen, om maar vooral het wangedrag van deze Pvd-Achterbakse “minister” goed te praten. Kom maar op met vervroegde verkiezingen!

  84. dick zegt: 03-09-09 om 15:45

    @ dikkepiet zegt: 03-09-09 om 10:53
    Wat is er mis met de bruggenbouwersgaven van John van Leerdam?
    Haha dikke, sorry maar een grotere onzin heb ik nog nooit gelezen! Die Ruktor is toch van een niveau niet eens “interviewer” waardig? Zie je niet dat elke Jakhals 10x zo goed is als dit product van verwende Gooise-bodem? Zie je ook niet dat het PvdA beleid nu heel anders is als met Ella? Heb een soortgelijke stelling ook op je favoriete site achtergelaten, moet wel zeggen dat de stank uit mijn toetsenbord kwam en dat ik er ook (nogal selectief) gebant ben. Gelukkig, want tijd kun je maar 1x besteden.

    Guusje is een wijs en ervaringrijk vrouw, ze laat niet over zich heen lopen. De goede vrouw op de juiste plek lijkt mij.

  85. dick zegt: 04-09-09 om 10:36

    Guusje is veruit de sterkste vrouw in Den Haag.

    Komt er hier trouwens ook nog een topic over?

    Er moet bezuinigd worden….je voert “de sterkste schouders, de zwaarste lasten”. Vermogende buitenlanders zijn al aangepakt. CDA wil niet (iets) snoeien aan de aftrek voor zwaar vermogenden met hoge hypotheken. Komt PvdA met een uitstekende maatregel: herinvoeren van hogere belasting voor zwaar vermogenden…60%. Keurig! benieuwd hoe CDA (als VVD-knuffelaar) het weer probeert af te schieten.

  86. dick zegt: 04-09-09 om 10:45

    Of over dit zéker niet onbelangrijke aspect. Wat ernstig goed debet kan zijn aan een Hete Herfst. Met DonnerTwetter: http://www.nu.nl/economie/2074.....-druk.html

  87. Marcus zegt: 04-09-09 om 20:36

    Ik vind dat Ter Horst ‘t goed doet. Ik heb geen problemen met haar.

    Als ‘t een man was geweest die dit had gedaan dan waren de reacties heel anders geweest. Daarom is niet zíj hypocriet of achterbaks, maar juist de zeurpieten die zo negatief reageren zijn dat.

  88. dick zegt: 06-09-09 om 16:46

    Eens Marcus; het lijkt wel of ons NL in ras tempo verzuurd in verbitterdheid. Elk incidentje wordt uitgelicht en negatief benaderd, als er ook maar iets anders zou kunnen zijn als gebracht voedt de TeleTroepToeTerT angst en haat, de onderbuikgevoelens. Men rededneert “Skandalen en complottheoriën verkopen….punt”. Gelukkig staat het ons allen echter vrij ons eigen vrije leven te leiden met een positieve insteek!

  89. karel zegt: 07-09-09 om 22:17

    Ik vind het kostelijk. Wat een haantjesgedrag. Je lacht je toch te barsten. Net een verwend pubertje dat zijn zin niet krijgt.

  90. fred v/d haven zegt: 15-09-09 om 15:10

    hhhhhiiiiiiiiiieeeeeeehhhaaaaahhhhh

Geef een reactie