De weblogs van de NOS worden niet langer bijgewerkt.

Voor nieuws Over de NOS kunt u terecht op over.nos.nl.
Voor de overige berichtgeving kunt u terecht op NOS.nl.

Categorieën in NOS-app voor iPad

Vanaf vandaag is er een nieuwe versie van de NOS-app voor iOS beschikbaar, de meeste verbeteringen vind je op de iPad.

Categorieën aan- en uitzetten

In het menu kan je categorieën aan en uitzetten. Deze functie moet het leesgemak vergroten. Ook tonen we een notificatie als er een nieuwe categorie beschikbaar is. Dit kan je zien aan het balletje of de badge op de menu-knop.

Start de app niet meer op na update?

Op sommige iPads start de app niet meer op na de update, verwijder de app en installeer de app opnieuw. De app zal dan weer werken. We zoeken naar de oorzaak en oplossing voor dit probleem. Excuses voor het ongemak.

Toekomst

In de toekomst brengen we op de iPhone een nieuwe mediagallerij. Verder willen we de artikelen rijker maken in presentatie en zullen we de stijl op de iPad beter laten aansluiten op iOS.

Deel deze pagina

« Terug naar het overzicht


42 reacties op “Categorieën in NOS-app voor iPad”

  1. Auke Veldman zegt: 29-09-14 om 12:06

    En wanneer is Android aan de beurt? Vreemd, terwijl er veel meer Android apparaten in omloop zijn.

  2. Heb net de update geïnstalleerd. Helaas werkt de app nu niet meer. De app wordt niet eens meer opgestart. Jammer!

  3. Pieter zegt: 29-09-14 om 14:15

    De nieuwe app crasht gelijk op iOS 8.0.2, op een iPad Air tijdens het opstarten. Herinstalleren en de iPad een harde reset geven heeft geen nut.

    Er is iets duidelijk mis.

  4. Dik Kettenis zegt: 29-09-14 om 15:07

    Vanmiddag de update van de NOS app geïnstalleerd. Nadat het beginscherm gezien is wordt de NOS app meteen weer afgesloten. Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is. Heb de ipad ook opnieuw opgestart, maar dat gaf geen verbetering.

  5. Jaap Brusewitz zegt: 29-09-14 om 15:20

    Zojuist de update gedaan van de app. Echter bij aantikken om te starten, zie je heel even de pagina met alleen NOS er op en dan houdt hij er mee op…niet echt een verbetering

  6. Jaap Brusewitz zegt: 29-09-14 om 15:29

    App. werkt niet na update op 29 september.

  7. Zodra je de vandaag ge-update NOS app opstart crashed hij onmiddellijk .

  8. NOS app deed het altijd voortreffelijk, en veel beter dan het vergelijkbare wan-product van RTL nieuws. Maar na installatie van de laatste update is ook deze NOS app in schoonheid gestorven. Lees: hij doet ‘t helemaal niet. Jammer.

  9. Bianca zegt: 29-09-14 om 19:10

    Laatste versie werkt niet op iOS 8.02 Logo verschijnt en dan een crash

  10. Yvonne Walters zegt: 29-09-14 om 19:20

    Sinds de update van de NOS app wil deze niet meer starten op mijn IPad, wel op de Iphone, heel vreemd. Hopelijk komt hier een oplossing voor!

  11. Teun Bijvoet zegt: 29-09-14 om 20:25

    De update van de app crasht onmiddelijk op mijn ipad 3.

  12. Heide317 zegt: 29-09-14 om 20:28

    Ik heb net deze update geïnstalleerd op de ipad met IOS 8 en nu werkt de app niet meer, balen!

  13. Dick Zeeman zegt: 29-09-14 om 20:39

    Na laatste update geen toegang meer mogelijk.

  14. Hans zegt: 29-09-14 om 21:11

    Nieuwe versie app werkt niet op mijn ipad

  15. Deb zegt: 29-09-14 om 21:27

    Het zou mooi zijn als je in de app kunt instellen wat voor een notificaties je ontvangt – met name zodat je geen notificaties ontvangt over sportevenementen als dat je niet interesseert.

  16. helaas, werkt dus niet. App wil niet (geheel) openen.

  17. helaas, update werkt niet op de iPad. App wil niet geheel openen.

  18. Martin zegt: 29-09-14 om 21:33

    Ai, de nieuwe versie crasht bij het starten.

  19. Jbk zegt: 29-09-14 om 21:47

    Interessante update, want app start gelijk niet meer op…

  20. Tim zegt: 29-09-14 om 21:53

    Na update werkt app niet meer op ipad4 met ios7

  21. Er is op sommige iPads een fout in de update van de app geslopen. U kunt de app verwijderen en opnieuw installeren, dan zal het weer werken. We zoeken naar een oorzaak van dit probleem. Excuses voor het ongemak.

  22. app werkt niet met ios8 op ipad.

  23. Herinstalatie verhelpt de problemen met de app na de upgrade.

  24. Chris zegt: 30-09-14 om 12:10

    Sinds de update start de NOS app bij mij ook niet meer op

  25. Helaas de app kan niet meer worden geopend. Op de achtergrond werkt hij nog wel want er komen nog wel pushberichten.

  26. Bianca zegt: 30-09-14 om 23:16

    Inderdaad werkt de app weer na verwijderen en opnieuw installeren. Wel lijkt het erop dat er iets blijft hangen

  27. Anoniem zegt: 01-10-14 om 00:12

    jongens, herinstalleer de app!!

  28. het wil mij zelfs met herinstalleren niet lukken:S

  29. Gerard van Mourik zegt: 01-10-14 om 21:15

    Ook bij mij werkt de app niet. Ik heb hem verwijderd maar krijg de app niet meer geïnstalleerd. Jammer…

  30. Nicolette zegt: 02-10-14 om 03:39

    NOS app ooit via iPhone geïnstalleerd. Moet ik nu de app (juist) daar ook verwijderen of alleen op mijn iPad (mini)?

  31. Benno zegt: 02-10-14 om 20:46

    In de nieuwe app is het helaas niet meer mogelijk om in een video vooruit of achteruit te spoelen. Zou deze functionaliteit weer terug kunnen komen?

  32. ria haringsma zegt: 03-10-14 om 14:42

    NOS wil niet meer. Op mijn iPad iOS 7.0 ? Was altijd goed ! Hoe start ik het weer opnieuw op en verwijs ik de oude app .?

  33. is er ook een reden waarom je sport niet uit kan zetten in de app. Er zit een slotje op, vreemd. Alle overige kan je wel aan/uit zetten. Kan iemand uitleg geven NOS?

  34. Bob zegt: 05-10-14 om 05:23

    App verwijderd van mijn tablet maar vervolgens in de app store geen mogelijkheid de nos app opnieuw te installeren. Suggestie ?

  35. Sophie zegt: 06-10-14 om 00:06

    Ik heb zojuist de app van de nos ge-update op mijn iPad 4, maar nu wil de app niet meer openen.

  36. Erwin Meiners zegt: 06-10-14 om 05:41

    Bij mij werkt de vernieuwde app meteen goed. Geen problemen. iPad 3 met iOS 8.02. Ziet er mooi uit!

  37. Marc zegt: 07-10-14 om 20:08

    Bij sommige filmpjes is bij mij de ‘doorspoel’ balk verdwijnen, heel vervelend…

  38. Gerard zegt: 07-10-14 om 23:04

    Zonder opnieuw installeren of opstarten meteen prima! Ziet er mooi uit.

  39. Hallo allemaal,

    @Benno, het niet kunnen spoelen in videos is een bug in iOS8. Dit gaan we in een volgende release oplossen. Een workaround is het tablet / toestel kantelen, dan zal de scroll balk verschijnen.

    @Jos, wij zijn een taakomroep die onafhankelijk nieuws én sport brengt. En dat is precies wat we met dit product willen doen. Je kunt met deze categorieën wel het gewicht leggen bij nieuws. In de toekomst willen we ook de volgorde van categorieën instelbaar maken. Maar vooralsnog brengen we nieuws én sport met dit product. Ik kan de vraag goed plaatsen, en hoop dat mijn antwoord wat context geeft bij deze keuze.

    Er is inmiddels een nieuwe release beschikbaar waarin de app gewoon weer zou moeten werken. Excuses voor het ongemak. En veel plezier met de app.

    Groeten,

    Tom

  40. Er is iets niet helemaal goed met die app, laat er naar kijken

  41. op mijn ipad had werkte het ook niet. Heb al een aantal keer ge-herinstalleerd en na de derde keer was alles top! Er zullen vast nog wel wat bugs in zitten, maar ik ben tot nu toe nog niets tegen gekomen!

  42. Joachim zegt: 21-10-14 om 22:00

    Heb 2 weken geleden i pad retina gekocht. Mijn vriendin is helemaal gek met haar 2 jaar (antieke) i-pad, totdat zij de update installeerde.
    Ik dacht nog , dat ligt natuurlijk aan dat toestel, maar helaas ligt aan de update , die ik ook heb gedaan ( SPIJT ! SPIJT ! ) op deze splinternieuwe i-pad …

    En ik maar denken dat ze briljant zijn daar bij Apple, maar dat blijkt niet helemaal te kloppen…..

Geef een reactie